Jak w 2015 roku będą się zmieniały sklepy internetowe?

e-commerce 2015Właściciele sklepów internetowych nie mogą narzekać na kończący się rok 2014, w ich branży doszło bowiem do wielu pozytywnych przeobrażeń. Z optymizmem powinni myśleć zatem również o roku 2015, choć nie jest wcale powiedziane, że wszyscy będą wówczas notowali zyski. Problemem nie jest jednak ewentualny kryzys, z jakim miałaby do czynienia branża. Jest nim raczej konieczność odpowiadania na nowe wyzwania, jakie przed właścicielami e-sklepów stawia rynek. Najpoważniejsze związane jest, oczywiście, z dopasowaniem e-sklepu do oczekiwań, jakie wiąże z nim użytkownik mobilny. W tym miejscu warto zresztą poczynić pewne zastrzeżenie, mobilna wersja strony internetowej to bowiem nie koniec, a zaledwie początek działań. Ich celem ma być przede wszystkim stworzenie spójnego wizerunku sklepu, nie do pomyślenia jest bowiem sytuacja, w której kampania reklamowa miałaby być dzielona na tą skierowaną do użytkowników komputerów oraz do osób korzystających ze sklepu z wykorzystaniem urządzeń mobilnych. Nie wolno zapominać i o tym, że klient e-sklepu jest osobą, która nie lubi czekać na dostawę zamówionego przez siebie produktu. W tej sferze wiele można jeszcze zmienić i żaden sklep internetowy nie powinien uważać, że osiągnął już wszystko.

Jedną z bardziej interesujących propozycji wydaje się w tym kontekście nawiązanie kontaktu z nowymi firmami przewozowymi, wiele wskazuje jednak i na to, że w roku 2015 modne staną się również punkty odbioru. Zaleca się również większe niż do tej pory zainteresowanie stacjonarnymi siedzibami sklepów internetowych, warto bowiem zrobić wiele, aby klient mógł liczyć na odebranie zamówionej przez siebie paczki jeszcze tego samego dnia, w którym złożył taki wniosek. Nie wolno zapominać i o tym, że już od dłuższego czasu koszty przesyłki maleją zamiast rosnąć i niewiele wskazuje na to, aby klienci zaakceptowali zerwanie z tym trendem.

sklepy internetowe 2015Docieranie do klientów już dziś odbywa się na wiele sposobów, nie da się bowiem ukryć, że w cenie pozostają ciekawe pomysły i oryginalność. W 2015 kluczem do sukcesu może zatem okazać się reklama spersonalizowana wykorzystująca te informacje, które pracownikom sklepu udało się zebrać o jego klientach. Wiele wskazuje i na to, że w nadchodzącym roku rozwiązania doczeka się problem płatności mobilnych. Jeszcze nie tak dawno brak jednolitego standardu płatności frustrował zwłaszcza tych klientów sklepów, którzy do robienia zakupów wykorzystywali urządzenia mobilne. Teraz jednak nowe regulacje mogą pozwolić na zapomnienie o tym problemie. Zmiany w prawie unijnym mogą zresztą pociągnąć za sobą jeszcze jedną korzyść wiele mówi się bowiem o tym, że w roku 2015 nadal będzie rozwijał się cross-border shopping. Zyskają na tym nasi rodacy otrzymujący dostęp do zagranicznych sklepów internetowych, zawieść nie powinni się jednak i rodzimi sprzedawcy, którzy zyskają szansę o zabieganie o większe grono klientów.